Mittwoch, 6. Juli 2016

SUMMER SHIRT Nr. 1

Ich hatte die Sommer Shirts, die ich passend zu dem weißen Spitzenrock genäht habe, schon angekündigt. Hier zeige ich das 1. in hellgrünem Jerseystoff, den ich selbst gefärbt habe. - In my previous blog I already mentioned my summer shirts I have made to match the white skirt in applique. Here you can see the first one in light green jersey that I had  hand dyed before sewing. 

front

  back

Ich trage nur noch Shirts mit Ärmel, auch im Sommer. "Luft" bekomme ich durch die Cut outs am oberen Teil des Ärmels. -  I don't wear sleevless shirts anymore even in summertime but find cutouts very convenient. 


weisse Jerseystreifen habe ich mit der Hand angestickt (Couching) - I stitched  white Jersey stripes  by hand (couching)around neck and sleeves .


die Paspelstreifen habe ich eingenäht  - front and back panels are decorated with white piping  made of white jersey.



und das war meine Inspiration - and this dress inspired me

see you next time

1 Kommentar:

Barbara Albrecht hat gesagt…

Super, gefällt mir sehr gut, der Rock ist ein Traum!